Dierenkliniek Wolvega

Over Dierenkliniek Wolvega

Dierenkliniek Wolvega beschikt over professionele afdelingen voor rundvee en paarden. Het rundveeteam beschikt over rundveedierenartsen die zorg dragen voor een gezonde veestapel en een gezond melkveebedrijf. Ze zijn resultaatgericht en werken vanuit de kernwaarden: ‘samen’, ‘korte lijnen’ en ‘maatwerk’.

Bij de paardenkliniek zorgt een persoonlijke, moderne en gespecialiseerde aanpak samen met de paardenhouders voor happy athletes. Hun doel is om een bijdrage te leveren aan paardenwelzijn, door de gezondheid en inzetbaarheid van paarden te verbeteren en paardenhouders te ondersteunen bij het optimaliseren van hun management. Communicatie is voor de paardenkliniek een sleutelwoord, dat begint bij goed luisteren naar de paardenhouder, kijken naar het paard en te communiceren over de bevindingen, werkwijze en voortgang.

Een gespecialiseerde dierenkliniek met veelzijdige expertises en meerdere professionele afdelingen dus, die sinds jaar en dag het welzijn van jouw dier voorop stelt.

De uitdaging

Bij verschillende expertises komen ook verschillende doelgroepen kijken. De vraag die wij van Dierenkliniek Wolvega kregen was dan ook: “Help ons een overzichtelijke website te maken, waarin onze expertises goed en gestructureerd worden uitgelicht. Wij hebben onlangs een nieuw logo en nieuwe huisstijl ontwikkeld, die op een nieuwe website goed naar voren moet worden gebracht”. Bij het lezen van deze opdracht gingen de handen van onze user experience en user interface experts jeuken en gingen zij hier snel mee aan de slag!

De aanpak

Wanneer er meerdere diensten op een website aangeboden worden die gericht zijn op verschillende doelgroepen, dan kan er bij de bezoeker van de site verwarring ontstaan. De informatie die bedoeld is voor doelgroep A, is voor doelgroep B niet relevant en kan dus verwarrend zijn. Het generaliseren van informatie, waardoor het zowel relevant is voor doelgroep A als doelgroep B, is erg lastig omdat deze informatie vaak oppervlakkig blijft en niet de specifieke vragen van de bezoeker beantwoord. Voor de website van Dierenkliniek Wolvega was dit ook het geval.

Om de verschillende expertises goed uit te lichten is er door onze specialisten geadviseerd om verschillende websites te maken voor elke expertise. Allereerst is er een landingspagina gemaakt onder de naam van Dierenkliniek Wolvega, waarop alle 3 de expertises worden uitgelicht. Deze pagina leidt de bezoeker vervolgens naar 1 van de 3 websites die past bij de expertise waar hij/zij naar op zoek is. De vraag van Dierenkliniek Wolvega focuste zich hierna op de websites van de afdelingen rundvee en paarden, waarvoor Multiplus Online aan de slag is gegaan.

Voor deze twee websites is er veel aandacht besteed aan het doorvertalen van de nieuwe huisstijl naar het design en dit is dan ook duidelijk te zien aan de prachtige ontwerpen op deze sites. Benieuwd naar het eindresultaat? Bekijk het zelf via www.dierenkliniekwolvega.nl.