Case Kunstmaand Ameland

Kunstmaand Ameland - Een website met ticketsysteem

Inleiding
case

Elk jaar in november transformeert  Ameland in een bruisend centrum van internationale kunst tijdens Kunstmaand Ameland. Dit jaarlijkse evenement  trekt kunstenaars van over de hele wereld, biedt workshops, lezingen en een scala aan kunstevenementen die het eiland overspoelen. Echter, voordat Kunstmaand Ameland de samenwerking met Multiplus Online aanging, kampte de organisatie met een verouderde website en handmatige processen die niet langer voldeden aan de groeiende behoeften van het evenement.

De uitdaging

Onze uitdaging was om de verouderde website modern te maken en er was een duidelijk gebrek aan automatisering en geïntegreerde back-office systemen.  Er was een sterke behoefte aan een allesomvattend ticketsysteem, digitalisering van processen, en een vlekkeloze ervaring voor alle bezoekers.

De aanpak

Bij Multiplus Online hebben we een breed pakket aan diensten ingezet om Kunstmaand Ameland door hun digitale transformatie te loodsen.

We begonnen met zorgvuldige projectplanning en het ontwerpen van functionele specificaties, altijd met de behoeften, wensen en de doelen van Kunstmaand Ameland op de voorgrond. We namen ruim de tijd om alle elementen helder in kaart te krijgen.

Het ontwerpen en ontwikkelen van een gebruiksvriendelijke website was onze volgende stap, inclusief een door onszelf ontwikkelt ticketsysteem en geïntegreerde back-office functionaliteiten.

Het programmeerwerk en de bouw van de website kregen speciale aandacht, waarbij vooral de integratie van systemen en het gebruiksgemak centraal stonden.

Het samenbrengen van verschillende componenten, zoals het ticketsysteem, back-office functies en real-time informatie voor zowel bezoekers als beheerders was een complexe opgave. Wij kozen er voor om een systeem te creëren dat eenvoudig te beheren was voor ons team en beheerders van Kunstmaand Ameland zelf. Flexibiliteit en aanpasbaarheid tijdens het evenement werd door ons gegarandeerd.

Samenwerking en resultaat

Door onze samenwerking met Kunstmaand Ameland hebben we gezamenlijk een platform tot leven gebracht dat  voldeed aan de specifieke behoeften van het evenement en zijn bezoekers. 

Onze inspanningen resulteerden in een grotere naamsbekendheid,  een vernieuwde website en een tool om tickets te verkopen. Dit leidde tot een boost in de ticketverkoop. We leverden daar ook de benodigde scanners bij.  

In dit geval waren we zelf ook live aanwezig om snel op te kunnen treden bij mogelijke problemen. Dit bleek achteraf niet nodig. We hadden het systeem al uitvoerig getest waardoor het geheel uiteindelijk resulteerde in een soepele en naadloze ervaring voor alle betrokkenen – van de kunstenaars tot de bezoekers.