Nieuwbouwproject Nieuwe Rietbuurt van Kuin BV

Over Kuin BV

Al in 1919 begon het familiebedrijf Kuin BV als aannemersbedrijf. Intussen staat het bedrijf met ruim 75 medewerkers zo vast als een huis en is het uitgegroeid tot een belangrijke speler binnen de bouw- en vastgoedwereld. Met ‘vertrouwen’ als belangrijkste steen van het stevige fundament, ontwikkelt en bouwt het flexibele team van Kuin BV aan projecten om in te wonen en te werken. Door korte lijnen met vaste architecten, leveranciers en onderaannemers, wordt snel geschakeld tussen de wens van de klant en het uit te voeren project.

Voor Kuin BV verzorgt Multiplus Online – in samenwerking met Xpect Kemps – de marketing voor de verkoop van diverse nieuwbouwprojecten.

De uitdaging

Van Kuin BV kregen wij de volgende opdracht: “Help ons om de beste kopers te vinden voor het deelgebied ‘Burrefeart’ in de Rietbuurt in Franeker. Ook rekening houdend met veranderende markt”. Een mooie marketing uitdaging, waar wij maar al te graag mee aan de slag gingen!

De aanpak

In samenwerking met Xpect Kemps hebben we een compleet marketingconcept op maat gemaakt voor dit project, sturend op de verschillende fases waaruit een vastgoedproject bestaat. Vanaf de eerste orientatie tot de daadwerkelijke aankoop wordt de potentiële koper middels verschillende marketingtools meegenomen in het keuze- en aanschafproces. Zo hebben we voor het begintraject, rondom de vooraankondiging van het project, een online woonwensentool ontwikkeld om inzicht te krijgen in de woonwensen van de potentiële koper. Ook worden de verdere marketingmiddelen en diensten via een dynamisch datadashboard gemeten, waarmee we constant inspelen en sturen op de wensen, behoeften en klantreis van de potentiële koper.

Hieronder een kort overzicht van de verschillende marketingmiddelen en diensten die zijn ingezet voor de campagne van de Nieuwe Rietbuurt:

 

    • Strategie, campagnemanagement en ijzersterke content;
    • Het bedenken van een projectnaam, het ontwikkelen van een logo en een huisstijl handboek;
    • Het maken van een mooie, converterende website inclusief artist impressions en een interactieve kavelkaart;
    • Online marketing, bestaande uit:
      • Nieuwsbrieven;
      • Google advertenties;
      • Facebook organische socials en advertenties
      • Instagram organische socials en advertenties.
    • Offline marketing, bestaande uit:
      • Bouwborden;
      • Brochures;
      • Kavelbordjes met een QR code die naar de interactieve kaart op de website verwijzen;
      • Rolbanners;
      • Foamborden van ‘artist impressions’

 

Al met al een compleet pakket aan marketingdiensten dus, van online tot print. Benieuwd naar het resultaat? Kijk dan eens op www.nieuwerietbuurt.nl.